Saturday, May 14, 2011

To Sir With Love

Pernah tak dengar pasal lagu atau wayang "To Sir With Love"?  Cuba google sikit..dapat tak? Haaa..ini wayang British zaman 1967 mengisahkan kesungguhan seorang guru yang berusaha mendidik anak-anak muridnya yang sangaaaattttlah bertuah. Macam-macam kepayahan tetapi ada yang sedar tentang niat ikhlasnya akhirnya..Lagu dia pun sedap..Cuba google!

Cik Ayu ni bukan apa .. Sempena Hari Guru yang akan disambut besok, Cik Ayu terkenang segala jasa orang-orang yang telah mendidik Cik Ayu sepanjang hayat ini..


Dari guru segala guru, arwah Bonda Cik Ayu yang amat Cik Ayu rindui, sehinggalah cikgu tadika, cikgu sekolah rendah, sekolah menengah (maaf saya nakal, cikgu..) dan pensyarah-pensyarah di universiti. Sampai kini pun Cik Ayu masih berguru - cikgu buat coklat, cikgu ajar berniaga, cikgu IT, cikgu networking, cikgu mengaji dan ramai lagilah.. Sesungguhnya hidup ni is like a long lesson kan..?

Jadi, di sini Cik Ayu mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Guru kepada mereka yang berkecimpung dalam bidang pendidikan. Anda memang hebat! Dan jangan sesekali kecewa dalam usaha anda sebab sekiranya anda give up..apa nak jadi dengan semua yang lain ni!!

Untuk kesekian kalinya, sila bangun murid-murid...Terima Kasih, Cikgu :)))

(Coklat Hari Guru di atas adalah tempahan Puan Nora. Anda ingin buat tempahan untuk cikgu anda? SMS Cik Ayu ok..)

No comments:

Post a Comment